Melodifestival final!

God morgon! 
 
Igår var det en toppen, toppen, toppen kväll! Vi var ett gäng svenskar hemma hos mig och Ellinor, tittade på melodifestivalen, beställde mat och hade det trevligt.
Jag hade ju varit så nördig att jag fixat bedömningslappar där alla skulle ge poäng till låtarna. Räknade sen ihop vem som blev vinnaren mellan oss ("You" med Robin Stjernberg, och tvåa YOHIO - precis som resultatet blev alltså). Och också vem som var snålast respektive givmildast i sin poängsättning. 
Kunde inte bli mer lyckat alltså! Alla var helt med i melodifestivalen samtidigt som man kunde prata och äta samtidigt. Så glaaad :)
 
 
 
 
 
Som stolt kattmamma måste jag också säga att det var jätte många som sa hur söt Nattis var vilket är så roligt att höra, men det som gjorde mig mest glad var att Nattis inte alls var speciellt rädd trots att det var så mycket folk. I början när folk minglade låg hon ute på golvet och tittade på alla, och sen låg hon en stund under tvn (där alla "tittade på henne") och sen flyttade hon bak till fönsterbrädan bakom soffan och blundade helt avslappnad. Min lilla skrutt <3
 
Ja vad ska man säga om vinnaren då, inte den jag hade röstat på i alla fall.. Hade State of Drama, Ulrik Munther och YOHIO som favoriter.
Men jag kom på att man skulle ju kunna se vinnar låten som en hyllning till alla som röstade på Sverige förra året. Det är ju faktiskt "all because of you-u-u-u-u" att vi får ha hela Eurovision song contest i Sverige i år, så på så sätt passar ju låten. 
 
 Bästa låten:
 
Nu ska jag sätta igång med pluggandet :)
Kanske blir en springtur också, jag vill, men vet inte om jag har samvete till det. 
 
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0