Housewife-points

God morgon!
 
Ska strax springa till skolan, eller halta snarare då jag har fått en fruktansvärd träningsvärk från gårdagens springning och storhandling. 
 
Gick till affären med en lång köplista för att göra 6 olika maträtter. Sen händer det som bara händer i Ungern. Jag står i kassan och när kassörskan blippat in hälften av mina varor så stannar hon upp och frågar "är allt det här ditt, ska du ha ALLT?" Mjo precis jag hade tänkt det.. om det går bra för dig alltså?
 
Sen satte jag igång med storkok här hemma! Rusade runt i köket, hade alla stekpannor på, flera skärbrädor samtidigt, ugnen gick varm hela tiden. Ett tag var det multitasking på hög nivå när jag även skypade med mamma samtidigt. Men allt blev jättelyckat. Fast hann bara göra 4/6 måltider, så resten får jag göra idag. 
 
Kyckling och kokosmjölk gryta
 
Flygande jakob
 
Köttfärsås med morötter
 
Lasange
 
Det var det! Klockan 8 kilade jag upp till Mari för att se Dirty Dancing med tjejgänget som bor i samma byggnad. Första gången jag såg Dirty dancing.. Jag tyckte den var jätte bra :)
 
 
Nu har jag bråttom! 
 
Ha en fin dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0