Synsätt

Hej hej!
 
Sitter ute och njuter av solen. Fast helt njuta kan jag inte göra, vet inte vad det är för fel på mig men jag har så himla svårt att bara slappna av. Att bara ligga och sola fungerar bara inte. Jag vill ha saker att göra hela tiden. 
Jag behöver ett aktivt liv för att må bra! 
Så nu kombinerar jag sola och blogga, och än så länge fungerar det bra. Tror kanske jag har en släng av adhd eller liknande. 
 
På jobbet klarar jag aldrig att ta en timmes lunchpaus. Efter 40 minuter går jag i taket om jag inte får gå ner och fortsätta. 
 
I morse åkte jag till optikern. Var där förra veckan och fick konstaterat att jag ser ganska dåligt på båda ögonen. Är närsynt, vilket förklarar att jag inte kunde läsa frågorna på tavlan på sista provet för tentaperioden. 
Så nu var jag inne igen och fick öva att sätta på och ta av linser. Så i denna stund sitter jag med mina första par linser i någonsin. Och visst märker jag skillnad!
Kände mig som ett litet barn som precis lärt mig läsa och skulle läsa alla skyltar jag kunde se påvägen hem.
Var lättare än jag trodde att använda linser. På höger öga behövdes bara tre försök, och på vänster bara ett och sen satt de där de skulle.
 
Så där långt kom jag i blogginlägget innan jag tröttnade på att sitta still i solen ;) nu har jag gett kaninerna mat och vatten, plockat gräs till alla och sen tagit cykeln bort till farfar och ätit lite bär. 
 
 
Kram <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0