En vecka

Hej!
 
Nu har jag ledigt! Första veckan på mitt sommarjobb avklarad! Jag är nöjd, och jag tycker det har gått så bra som det bara kunnat gå. Men det känns skönt att kunna pusta ut under helgen. Det måste ändå vara det bästa med att jobba jämfört med att plugga. När du är klar för dagen eller för veckan, så kan du slappna av. Pluggar du har du aldrig riktigt ledigt. 
 
Igår var Lisa och Malin här och grillade. Satt och pratade till sent på kvällen om allt möjligt. Så skönt att få tid att bara umgås med sina vänner :)
 
 
I morse när jag kom upp stod mamma och bakade kanelbullar, inte helt fel att äta till frukost (och lunch för den delen heller). 
Efter frukost tog jag hem två hästar från hagen, longerade den ena och red den andra.
 
Ikväll är det bara Jens och jag hemma, så vi ska försöka åstakomma en bra middag. Syskon-sammarbete på hög nivå kommer det bli. 
 
Vad har hänt mer denna vecka då, jo såklart, det är ju Almedalen vecka. Det är en medveten, mer insatt Nina som ska gå till riksdagsvalet 2014. Jag vill veta vad jag röstar på!
 
Därför sitter jag nu och lyssnar på alla partiledartal från svt.se. Har hunnit med moderaterna, sverige demokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet. 
Jag tycker det är intressant med politik, det är fascinerande att människor tycker så olika. Ibland blir jag alldeles mållös att folk verkligen håller med om vissa åsiker - "Men va? Du skämtar väll? Du kan inte på allvar tycka att det där lät som en bra lösning". Men så är det, folk tycker olika, och det är väll bra det.
 
Tycker dock att partiledardebatter är roligare, då de kan ge "svar på tal" till sina motståndare. Vilket gör det hela mer spännande att lyssna på. Har aldrig uppskattat just tal på det sättet. 
 
Nu ska jag ut i solen en stund till, det är ju så varmt! 24 grader i skuggan! Inte dåligt Sverige, inte dåligt.
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0