Sådärja!


Hejsan!
 
Ännu en tenta att pricka av från listan. Det är ett under att den där gick vägen. Värsta läsningen någonsin, så mycket plugg, slutkörd hjärna och massa stress. Men nu är pathon gjord i alla fall (eller semi-final). 
 
4 dec - patho pr (teoretisk)
17 dec - lab D (muntlig)
3 jan - animal breeding (muntlig)
7 jan - animal nutrition (skriftlig)
22 jan - patho (muntlig)
28 jan - bacteriology (muntlig)
31 jan - pathophysio (skriftlig)
 

Det var inte bara en speciell dag för att det var tenta idag, utan också för att jag gick utanför lägenheten för första gången på en vecka. Exakt en vecka faktiskt! Tur att jag hade Ellinor med mig som stöd, läskigt värre att vara utomhus ju! Började med att vricka foten.. Och Ellinor la snabbt till "ovan att gå i skor?", skrämande träffande. 
Men men, ska bättra mig på den punkten. Kanske. 
 
Nu sitter jag med nästa ämne i famnen, bakteriologi. Det är, som man hör på namnet, läran om bakterier och allt vad de orsakar. Inte ett favoritämne, men jag står ut. Det är i alla fall inte så tugnt som pathon. Inget är så tugnt som pathon.. Ellinor och jag har slitit som galningar med den, så det var en lättnad när vi blev godkända båda två. 
Jag hade ett sådant där dumt fån-leende hela vägen hem. Höll på att krocka rakt in i en man, som var tvungen att ställa sig blixtstilla för att jag skulle lyckas gå runt honom medans jag fnittrade fram "Im sorrrry, hihihi".
Gav alla i affären på Lidl ett stort leende när vi var och handlade, som mest besvarades med en underlig "vad vill du"-min. 
 
Tror det blir sovdags tidigt för mig idag, blev bara 5 timmars sömn i natt och en härlig huvudvärk håller på att byggas upp känner jag nu, 
 
"Vänterummet" utanför examensrummet, fullt med folk när vi kom, och tomt när vi gick.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0