Plan B

Hej hej!
 
Nu har jag gjort ett sådant där jobbigt beslut igen, och valt att flytta en tenta. Skulle egentligen ha patho nu på tisdag, men har nu bestämt mig för att flytta den en vecka. Det betyder att jag troligtvis inte kommer hinna göra pathophysio tentan. Men jag har bestämt att jag inte ska behöva må dåligt för att bli veterinär. När det känns som att något trycker mot bröstet och det liksom strålar kallt inombords, och att man hellre vill spy än att äta - då räcker det! Så nu har jag tagit det mogna beslutet att flytta den, så att jag kan andas normalt igen. Det är inte katastrof att ta med en tenta till nästa tentaperiod. Som mamma säger "man blir veterinär i alla fall". 
Efter den här utbildningen är vi veterinärer, och om det så krävs ett halvår till, vad gör det? När vi ändå ska jobba med vårt drömyrke tills vi blir gamla. 
Ikväll ska jag titta på en serie och sen få en liten "nystart" i morgon igen. 
 
Idag har i alla fall jag och Ellinor suttit och klippt ihop powerpoint-slides till ett dokumet, i topics ordning. Det vill säga att vi har all information under tydliga rubriker så att det blir lättare att läsa. Vi satt heeela dagen med det! Men det var en trevlig studieteknik, på varsin sida av bordet satt vi och lyssnade på musik och klippte och klistrade på datorn. Småpratade lite och kommenterade artisterna eller låtarna vi lyssnade på. Ganska mysigt om man tar bort hela stressen att vi bara ville bli klara :P 84 topics är det, så det är en mastig tenta. 
 
Sen traskade vi bort till en kopieringsaffär några gator bort. Vi gick och gäspade ikapp undertiden vi gick. Tror att det var en välbehövlig promenad i friska luften. Jag undrar om det finns sådana kopieringsaffärer i stockholm också, för här är dem överallt! På var och varannan gata liksom. 
 
När vi skrivit ut allt vi skulle så gick vi hem och beställde mat från netpincer. 
 
Några kloka ord får avsluta detta inlägg: "livet handlar om hur du hanterar plan B"
 
God natt <3 dröm sött..

Kommentarer
Postat av: Elli

Ååh Nina vad jag saknar dig! Typiskt att vi aldrig hann träffas under lovet, tiden bara flög förbi. Jag roade mig med att varva lite jobb och plugg med att vara dödsförkyld, kul! Hade du ett bra nyår förresten?

Jag sitter här och tycker synd om mig själv, måste berätta för dig om mina senaste äventyr, förhoppningsvis kan det bringa lite glädje till dig ungern ;)
Jag råkade boka flygbiljetten hem på fel dag (ja, predis som i somras när jag skulle hälsa på dig, man skulle kunna säga att jag gör det en gång om året nu mera), så fick köpa en till biljett på flygplatsen. Flög med SAS, tänkte att de behövde mina pengar, förhoppningsvis går de inte i konkurs nu. Kommer fram till malmö och måste skriva ut en massa jätteviktiga bilder. Krigar med flera olika skrivare i nästan två timmar (och som svar på din fundering: i Malmö har vi inga kopieringsaffärer vad jag vet, man får gå till skolan, biblioteket eller en butik som säljer konstnärsmaterial). Lyckades ha sönder en skrivare på bibblan till råga på allt. Men försökte faktiskt laga den, hehe. På vägen hem köper jag tröstmat på donken och tar med hem, väl hemma när jag satt mig till rätta framför en bra serie, redo att hugga in i min burgare och lämna dagen bakom mig, ser jag att tröst-colan har vällt i påsen och runnit ut över halva tröst-burgaren...

Och idag hade jag så brottom till en viktig redovisning att jag valde att ta taxi (jag hade ångest hela vägen till skolan för den ligger på andra sidan stan från där jag bor), blev halvt pank för att inte komma 5-10 min sent. Och sen var läraren lika dryg och och arrogant som vanligt, hade lika gärna kunnat komma sent så den jäveln fått vänta på mig.

Jaja, vill inte låta som värsta gnällot, men nu gjord ejag det ändå! :)
Hoppas att du har det bra Nina, du är grym, det hoppas jag att du vet :) Kram på dig! <3

Svar: Läste din kommentar för länge sen, och sköt upp att svara, sen glömde jag den. Men jag skrattade gott åt historien :) Kram
Nina

2013-01-11 @ 22:18:44
Postat av: Elli

Hahhaha åh herregud, min kommentar blev ju värsta novellen, som att du inte redan har tillräckligt mycket att läsa ;) enjoy!

2013-01-11 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0