Patho

Hej!
 
Just nu är det pathology plugg för hela slanten. Patho är "The scientific study of the nature of disease and its causes, processes, development, and consequences". Har redan haft den praktiska delen som gick ut på att obducera ett djur. 
 
Jag skulle kunna lägga in några exempel på hur bilderna till studiematerialet ser ut, men jag vet att ni inte har blivit desensitized som jag har blivit mot äckliga, motbjudande, spyreflex bilder, så jag låter er slippa. Men vi kan väll bara säga att jag kommer drömma mardrömmar i natt om äckliga utslag och förvridna djurkroppar. 
 
Den här skolan slutar aldrig att vara sig själv, man vet var man har den liksom. När man kommer fram till en sådan här slide så tänker man "ah där var den..":
Min ungerska är lite knackig fortfarande, men okej, tack för förklaringen. 
 
Det jobbiga med patho är att du vet inte riktigt vet om du är trött och din hjärna spelar dig ett spratt, eller om det bara är för att du läser patho
Nattis gör mig i alla fall sällskap här i sängen. Min finaste underbaraste kurrande hårboll, åh vad jag älskar dig <3 Säger det till henne också, och då tittar hon bara på mig förvånat en stund och så spinner hon vidare. 
 
Men jag skulle uppskatta om jag fick sova på nätterna och att hon inte just då försökte undersöka med klorna varför det kommer luft ur mina näsborrar. Andra natten i rad jag har vaknat med ett ryck av en sylvass klo i ena näsborren. Och när jag slår upp ögonen möts jag av Nattis stora faschinerade ögon ca en dm från mig. 
 
Kram kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0