Nutrition

God förmiddag!
 
Fortfarande trött, trots 9 timmars sömn.. Sitter och läser nutrition, eller rättare sagt frågor från gamla prov till nutrition. Kommer inte att ha tid att sätta mig in i ämnet (har tentan på måndag), så försöker bara plugga så att jag ska klara mig. Dumt, men så får det bli ibland. Tyvärr ganska ofta, eftersom denna skola envisas med att vi ska plugga 7-8 helt olika kurser parallelt.
 
I nutrition ska vi i alla fall lära oss alla näringsämnen i djurfoder, hur mycket protein finns det, vilka vitaminer måste vi ge - och vad händer om det blir brist på en viss vitamin sort, hur räknar man ut olika värden (massa formler.. känns som biofysiken..) och så vidare. 
 
Det roliga är att de som undervisar i nutrition inte ser speciellt hälsosamma ut, den ena är sjukt smal, den andra ser ut som han har knarkat hela sitt liv och den tredje är kort och rund. Det ryktas om att flera av dem har alkoholproblem också. Speciellt department det där.
 
Men men, vad vet jag, jag kan inte så mycket om nutrition än. Och jag lär inte börja med någon diet efter det heller. Man ska äta si och så för att må bra, man får absolut inte äta det och troligtvis dör du om du stoppar i dig sådan mat. Nej jag är trött på det där! Predika om era dieter för någon annan, för om jag inte får min choklad och lite onyttig mat då och då så mår jag ändå inte bra. 
 
 
Nattis har kanske fått någon super-diet för att växa sig så stor att hon inte får plats i sin puff. Eller så är det bara matte som är lat inte köper en större puff åt henne. 
 
Kram kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0