Familjeliv!

Halloj!
 
Jag kämpar på med mina bakterier, gått igenom bakterier som orsakar gasbrand, mjältbrand, kvarka, stelkramp och lite annat smått och gott. 
Druckigt två burn-energi dryck idag. Men konstigt nog har jag inte blivit överpigg. Tror kanske att min energi nivå är så låg att den precis kommer upp till normal efter massa koffein i kroppen. 
 
Dagens händelser (utöver pluggandet) har varit en promenad till en kopieringsaffär för att skriva ut lite topics. Japp.. det var det.
Så jag får helt enkelt hitta min inspiration på facebook för detta blogginlägg. Jag har upptäckt att jag nu är i den åldern då många av mina bekanta på facebook börjar skaffa eller redan har barn.
Min första reflektion över detta är "herregud nu måste jag skynda mig", men nee skola först :P. Har dock redan bestämt vad mina tre barn ska heta. Och nu skriver jag detta för att INGEN annan som läser denna blogg får ta dessa namn. Jag har PAXAT dem, sådeså! De ska i alla fall heta: Arn, Emil och Edward. 
 
Min andra reflektion som kommer av dessa femhundraelva bilder på bebisar på facebook är "hur länge är det okej att publicera bilder på sina barn". Jag menar när jag var liten fanns inget facebook som mina föräldrar var uppväxta med och la upp bilder på mig när jag satt naken i en fruktskål. Finns det en åldersgräns när bebisbilderna går från kategorin "husdjur, och andra sötnosar" till "människor". Kan tänka mig att det inte är jätte kul att som 13 åring att se publicerade bilder på sig när man sprang runt i spindelmannen kläder som 5 åring eller ännu värre, sina klasskompisar får se dem. Jag har ju lite svårt att svara på denna fråga, eftersom jag inte har barn och inte riktigt kan sätta mig in i situationen. Men vore kul om kompisar-med-med-barn kunde säga sin åsikt. Eller om en diskussion kunde startas i detta ämne. 
 
Mitt "familjeliv" består för tillfället av Ellinor, Nattis och mig. Det duger gott :). Vi har kommit fram till att Ellinor är mannen i huset, eftersom hon får göra saker som att öppna burkar som jag är för svag för att öppna, grilla (aka steka kyckling) och jag är kvinnan i huset som säger saker som "såhär ska du koka riset" eller "jag vet att vi ska ha en extra diskborste längst in i skåpet där". Och Nattis är bara liten och söt. Perfekt helt enkelt!
 
Och ja, jag publicerar bilder på min bebis:
 
Kram kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0