Surgery & Clinical diagnostics

Hej hej!
 
Får bli ett litet snabbt blogginlägg här! Haft flera nya kurser sen jag bloggade sist. En av dem är Clinical diagnostics, där vi har en hurtig kvinna som kastar ut frågor mot klassen hela tiden. Ingen tid för att nicka till där inte! Men det är riktigt intressant! Vi har gått igenom hur du ska undersöka ett djur - med dina ögon, händer, öron och näsa (japp, att lukta till sig problemet är faktiskt ett alternativ för oss veterinärer som inte har patienter som pratar). Ser fram emot den praktiska undervisningen :).
 
Där efter har vi haft Surgery - ihhhh! Vi gick igenom Röntgen och X-rays, fick titta på röntgen bilder av olika frakturer och säga hur gammal/ny frakturen var. Kände att jag, liksom flera i klassen antar jag, behöver repetera lite anatomi. Men får ta det senare, för just nu är det pharma repetition som gäller. 
 
Förutom skolan då.. hmm det regnar här! Och det är inte lite det heller. Hela vägen till skolan öste det ner, och jag som gick utan paraply såg ut som en dränkt katt när jag klev in i klassrummet. Det resulterade också i att jag har varit frussen hela dagen idag. Appropå det ordet, säger ni "frusen" eller "frussen"?
 
Min roomie har besök av sin pojkvän här, och jag har insett fördelarna med detta. Igår blev jag nämligen bjuden på pannkaksfrukost av snälla Daniel som gått upp tidigt och lagat. Lyxigt säger jag bara!
 
 
Nu blir det lite mer pharma innan jag nattar kudden. Blir nog en ganska tidig kväll, är trött i huvudet av dessa långa dagar, flitiga antecknandet och nya kurserna. 
 
Kram på er <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0