Peaceful

Hej hej!
 
Nu sitter jag helt ensam i lägenheten. Mamma åkte just och min roomie kommer inte för än i morgon. Jag ska använda denna dagen till att bara slappna av. Ska rensa ut lite gamla mappar och papper som jag inte behöver för kommande termin och plocka in lite kläder, men mest av allt ska jag befinna mig i sängen med sista säsongen av Gossip girl framför mig. 
 
Är så glad att mamma har varit här några dagar, känns som jag har kunnat varva ner lite grann. Vi har bara hittat på saker som vi vill göra just då. 
I förrgår gjorde mamma och jag choklad fondue, måste lägga upp lite bilder från det :)
 
 
Igår kväll var vi och åt middag med Mari och hennes mamma på Sir Lancelot. Jag har länge velat gå dit för att jag har hört så mycket gott om det. Resturangen är inspirerad av riddartiden, så alla servitörer är klädda i gammeldags kläder, faten med mat är gigantiska och gjorda av trä, glasen ser ut som gamla ölkrus, liveunderhållningen är med magdansösare och svärdfäktare, inredningen ger känslan av att man är med i en Ronja Rövardotter film och sist men inte minst - man äter med händerna, så haklapp är nödvändigt.
 
 
Blev en jätte lyckad kväll och jag kan verkligen rekomendera att gå dit om man turistar i Budapest!
 
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0