Paus från min hjärna

Hej hej!
 
Det sägs att du kommer få "leva med dig själv resten av ditt liv". Hopplös tanke det där, och ibland kan jag inte annat än önska att man kunde lämna sin hjärna för ett litet tag. Lite semester från röran helt enkelt. Men jag tror att vi är stuck med varandra, så det bästa man kan göra är bara att ta några djupa andetag och låta det passera.
 
Igår var det klinik dag, men det var inte riktigt så häftigt som det låter. Vi är nämligen inte redo för den riktiga världen än, så vi fick istället ha en lektion i ett litet trångt rum istället för på kliniken. Besviken_student_91.
Detta ska jämföras med Sveriges medicinutbildning då de redan första veckan fick vara med patienterna och "följa en dag på jobbet".
Men men, jag klagar inte, information först, sen belöningen. I slutet av lektionen kom de i alla fall in med en hund och en katt som vi skulle öva på att hålla i så att vi kunde undersöka dem utan att bli skadade av klor och tänder. En jätte söt beagle och världens gosigaste katt blev "offer" för vår behandling. Men nu vet jag hur man tillverkar en munkorg till hund med ett rep och bästa greppet man ska hålla i en katt för att undvika att bli biten. 
 
Trots att dagen var lyckad så var jag på så vansinnigt dåligt humör. Gömde mig från alla människor så jag inte skulle explodera min ilska mot någon oskyldig stackare. Det var bara inte min dag. 
 
Tillbaks till i onsdags, Ninas födelsedag. Tror jag låter bilderna tala för sig själva bara :)
 

 
Väldigt lyckad kväll! 
 
Hade parasitologi practical idag, med ett litet test i början. Det gick bra, jag fick till och med rätta läraren som hade rättat mitt prov fel. Först sa han emot, men jag var envis och höll fast i min åsikt. Inte det lättaste när det är en argumentation med head of department på 50+, men att inte säga emot har aldrig varit min starka sida :P.
Fick rätt i alla fall, och han fick börja rätta om proven igen. Och varje gång någon fick sämre betyg pågrund av ändringen sa han "don´t blame me, blame Nina". Och efteråt sa han "everyone that got a better grade now, say thanks to Nina". Hahaha! Men rätt ska vara rätt! 
 
Nu ska jag kila upp till Mari för att se senaste avsnittet av Greys Anatomy!
 
Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0