Laddad för klinikdag

Hej hej!
 
I morgon är det inte vilken dag som helst, för det är alla hjärtans dag, och jag ska befinna mig på den plats som har mitt hjärta. Bland djuren, på djurkliniken. 
I morgon är den första praktiska lektionen i clinical diagnostics och surgery. Denna vecka är det smådjurskliniken som gäller. Taggaaad! 
 
Har haft några lektioner i ämnerna och hittills älskar jag det! 
 
Igår på clinical diagnostics så ropade läraren fram en student som hade med sin hund på lektionen (ja det är okej att ha djur i klassrummet). Studenten med hunden spelade då ägaren och en annan student fick spela veterinär i en liten sketch. Så fick de visa hur man skulle ta emot kunderna, vad man skulle fråga, hur man skulle bete sig osv. 
 
Det var så sjukt kul att titta på, speciellt när läraren hela tiden hoppade in och korrigerade med saker som "neeej, du kan inte gå rakt in i dörren, du måste först knacka, och sen öppna", samtidigt som hon öppnade en osynlig dörr framför sig. Kändes lite som att vara tillbaks på drama lektionerna i gymnasiet. 
Hon poängterade också saker som hur man skulle hälsa och sådant, som självklart är viktigt för att vinna förtroende och inte verka stressad och oseriös. 
Rolig lektion helt enkelt! 
 
Surgery lektion:
 
Clinical diagnosis:
 
Nu ska jag göra mig redo för födelsedagsfirande för den andra Nina :)
 
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Elli

Haha, vad kul att det står "sopor: speelyness" vet iofs inte vad det innebär i dina papper, men tänker mig att det kan stämma ganska bra på vissa människor... ;)

Svar: Haha tänkte inte på det :P I mina papper är det en skala på hur "vaken" djuret är. Men det låter som en kategori som kan användas i en annan betydelse för vissa människor också ;)
Nina

2013-02-14 @ 09:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0