En sak i taget

Hej hej!
 
Jag har namnsdag idag, men känner mig inte så firad. Inte för att jag brukar fira min namnsdag, är det någon som gör det egentligen? 
 
Haft clinical day idag, smådjur denna gång. Vi gick igenom lymphnodes, mucous membranes och respiratory tract.
Hade en litet prov innan labben började och läraren var inte nöjd med resultatet. Hon blev vansinnig att så många strök och gav dem en rejäl utskällning. Glad att det inte var riktat mot mig! 
 
När man ska undersöka bröstkorgen på djuren ska man använda sig av en teknik som kallas percussion, vet inte hur man ska översätta det till svenska. Men man ska i alla fall "slå" med ett finger, på ett finger som ligger mot djurets bröstkorg för att höra om det är tex. vätska som inte ska vara där eller leta efter lung-kanterna.
Jag är inte alls bra på det! Tror jag har alldeles för svaga handleder, eller helt fel teknik. Övade så mycket på bordet att mitt ena finger är rött och har ett nageljack i sig :P
 
Bild som förklarar percussion: 
Knepigt, men det är bara att öva! 
 
Sen var det surgery med fler röntgenbilder att titta på. Börjar förstå liiite mer vad man ska titta efter, men på vissa bilder har jag inte en aning om vad som är fel. 
 
Tyckte den här bilden var lite rolig, appropå respiratory tract: 
 
Har nu allt som behövs för maskerad balen i morgon. Så förväntansfull! Ska bli sjukt kul! Sedan jag såg gossip girl avsnittet när de hade maskerad fest har jag önskat att jag skulle bli inbjuden till en sådan! Ska försöka ta så mycket kort jag kan på alla "utklädnader" :)
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0