6e terminen

Hej hej!
 
Första dagen i skolan efter examensperioden. Jag är kanske inte utvilad och fylld av energi, men jag är laddad för nya terminen. 
Ämnerna jag ska läsa är: nutrition, parasitology, clinical diagnostics, immunology, pathology, surgery. Och så har jag valt till: horse breeding, horse from a farriers view och hot topics in human nutrition. 
 
Clinical diagnostics är det jag ser fram emot mest då det är en praktisk kurs där vi faktiskt ska få vara på kliniken. Fyra gånger under terminen ska vi vara på Ullö, skolans stordjursklinik en timme utanför budapest, där det finns massa hästar :D (och en gång kom en tigerunge dit.. hoppas hoppas :P). Resten av gångerna kommer vi vara på smådjurskliniken här på skolområdet.
Sedan har vi ju förstås surgery vilket också ger lika fjärilar i magen av förväntningar. Äntligen har vi kurser som känns riktigt veterinär! 
 
Nu ska jag äta middag till ett vampire diaries avsnitt. 
 
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0