Mitt jullov del 1

 
Hej! 
 
Hoppas ni hade en bra julafton! 
Jag tänkte bara skriva vad jag har haft för mig sen jag kom hem, för nu lider mitt jullov mot sitt slut. 
 
20e december
Flög hem med Airberlin, så det blev en mellanlandning på Berlins flygplats. När vi skulle starta säger han som pratar i mikrofonen "Have a nice flight, sweet dreams".. Är det bara jag som kände att just "sweet dreams" känns lite kusligt när man just ska flyga? Kanske bara är jag som är lite nojjig. Flyget var som vanligt försenat mot stockholm så landade strax efter 12 i Sverige, blev inte mycket kvar av den dagen ;). 
 
21a december
Idag stod gran-jakt och ridning som högsta prioritet! Efter en förmiddagsfika med farfar gick hela familjen för att hitta den perfekta granen. Jag pekade ut en som jag tyckte uppfyllde alla våra krav, tills resten av familjen påpekade "men Nina, det där är en enbuske", jag skyller på dåliga linser.. 
Hittade i alla fall en riktigt fin gran tillslut! 
Det blev en sen ridtur efter maten, med reflexer och pannlampor. Nästan mysigare det - lugnt och tyst, inga människor ute och man ser julbelysningen i alla stugor och runt träden som bäst. 
 
22a december
Shopping med mamma! Varför ska alla panikshoppa innan jul? Jag borde ändå vara ursäktad eftersom jag inte har någon möjlighet att handla under examensperioden, så vad är alla andras ursäkt? Haha jaja, jag handlade det jag skulle och sen mötte vi upp pappa och Jens för att gå på julmarknad. 
Kungsträdgårdens julmarknad: 
Och så en sväng in till Gamla stan innan vi åkte hem. 
 
Jag gjorde ett pepparkakshus, ganska nöjd alltså..
 
23e december 
Min supereffektiva dag: tandläkaren, shopping, ridning, fika med kompisarna och klä granen. Det gäller att hinna med så mycket som möjligt när man inte har så många dagar på sig i Sverige. 
Fikat på Café60 med Anna, Lisa, Malin och Lena var helt klart höjdpunkten! Mina fina vänner <3 
 
24e december
JULAFTON! Mamma och jag hade tänkt rida vår traditionella jul-ritt, men vi kände att regn och blåst inte skulle göra att vi kom i bättre julstämning. Blev bara en promenad till hagen och gav ut lite äpplen och morötter. 
 
Sen blev det förberedelser, julkort och annat smått och gott som hör julen till..
 
Julmiddag och paketöppning:
 
Nu ska jag njuta av sista dagen i Sverige för denna gång. Ridning och så middag med kusinerna ikväll. 
 
Kram 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0