Flitig - 10 dagar före jul

Hej!
 
Idag har jag uppnått mitt mål för dagen, att plugga flitigt så att jag kan känna mig nöjd över mig själv. Nutrition tentan känns fortfarande helt oövervinnerligt stor, men jag gör verkligen mitt bästa. Bära eller brista, pluggar gör jag i alla fall. 
 
Har tagit korta mat-pauser och sen läst mest hela tiden. Började på skrivbordet, sen gick jag och satte mig på golvet och sen vankade jag runt i vardagsrummet/köket allt för att hålla hjärncellerna vakna. 
 
Nu är det 10 dagar kvar till julafton, det känns inte alls måste jag säga. Julsångerna låter bara märkliga och julpyntent känns lite malplacerat. Väntar fortfarande på att den där julkänslan ska infinna sig. 
Men det kanske kommer när jag sätter mig på planet hem den 20e. När nutrition tentan är gjord, klarad eller inte - så kommer jag vara påväg hem, och då kommer julstämningen. 
 
De flesta kanske redan vet hur våra muntliga examen går till, men för de som inte vet: här kommer en liten förklaring. 
I nutrition har jag 123 topics, det vill säga ämnen att prata om. Det är ungefär som ett kapitel. På exemen går du in i rummet, drar fyra lappar (till denna tenta, kan vara två om det är få topics). På lapparna står de topics du ska prata om, och sen ska du alltså berätta allt du vet om dem inför läraren. Man får tid att förbereda sig på papper först. 
 
Här är ett topics av mina 123 stycken i nutrition:
 
Detta är ett mellan-långt topics. De kan vara allt ifrån en sida till 8 sidor. 
Det härliga med examensperioder att detta bara är till en tenta av 7 :) välkomen till studentlivet i Budapest, haha!
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0