6. Vad är ditt drömjobb och varför?

Hej!
 
Tillbaks till listan då, som jag inte hade glömt bort. 
 
Mitt drömjobb då - veterinär tro´t eller ej. Men eftersom detta inte kan komma som speciellt stora nyheter för någon som läser min blogg så får jag specificera mig lite. 
Mitt absoluta drömjobb inom veterinär området är kirurg på häst. Jag är inte så mycket för att ta reda på vad som är fel (det vill säga ställa diagnoser) utan jag vill inrikta mig på att fixa felen. Kolik operationer är något som suktat sen jag var liten. Medan andra tjejer drömde om en fin klänning eller en snygg kille satt jag och önskade att jag grävde runt med händerna i en hästmage. Helt normalt!
 
Men självklart kan allt ändras, jag kanske bestämmer mig för att forskning egentligen är min grej eller smådjur eller något annat spännande. 
Jag tycker om att ha stora drömmar, jag kräver inte att alla ska slå in och världen går inte under om de inte gör det. Men jag tror att det är viktigt att sikta högt i alla fall. 
När jag skulle bli veterinär var det vissa som sa "ja men det är ju omöjligt att komma in på veterinär", eller "kan du tänka dig något annat än veterinär". Till och med studievägledaren gav mig förslag på olika djurskötar yrken, som en plan B. Dessutom fick jag ingen hjälp överhuvudtaget med ansökningen eller hur man gjorde för att komma in utomlands. Fast jag hade bestämt mig att det var veterinär jag skulle bli, så det gick liksom inte att rubba mig.
 
Så nu när jag säger att jag tänker bli kirurg och någon kanske säger "men oj, det är ju svårt att komma in på, man får nog börja lite mindre", då blir jag bara ännu mer envis - det finns en väg att gå dit fortare, annars skapar jag en väg åt mig själv.  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0