3. 10 saker som du skulle sagt till ditt 16 åriga jag.

Hej!
 
Nu har vi kommit till tredje frågan: vad jag skulle säga till mitt 16 åriga jag. För det första tror jag att det är väldigt lätt att vara efterklok, på något sätt måste du ha tagit de felaktiga besluten, sagt de knasiga sakerna och varit den personen du var för att komma dit du är idag. Jag tror därför inte att mitt 16 åriga jag hade brytt sig speciellt mycket om vad jag hade att säga. Men lite tips finns nog att ge ändå. (Kanske inte tio dock..)
 
Sluta oroa dig för att du inte kommer kunna följa din dröm och bli veterinär, det finns alltid andra vägar att nå sitt mål (så som att studera utomlands). Stressa inte upp dig över det, och lägg inte så hög press på dig själv.
 
Acceptera inte alla "skämt" riktade mot dig, du behöver inte vara den som andra kan skratta åt. Lite är okej, för jag vet att du gillar att folk skrattar runt omkring dig, men att göra dig dummare än vad du är och ta emot för mycket skit är inte okej. 
 
Det finns alltid människor som retar sig på andra, och du har absolut ingen skyldighet att försöka ändra på deras åsikt. Du har världens finaste kompisgäng, vänner som man kan kalla äkta - tänk på det istället. 
 
Eftersom du älskar att läsa, varför kan du inte läsa mer engelska böcker, det skulle hjälpa dig så. Engelskan är verkligen inte så svår, det handlar bara om att våga. Det gör inget om du säger något knasigt, folk brukar förstå ändå. Våga bara! Lägg mer energi på engelskan! 
 
Börja träna för en tränare som ser till att du gör framsteg, så att det verkligen ger resultat. Man måste utvecklas hela tiden, gör man inte det måste man ändra på något. 
 
(Helt ärligt... ska jag komma på tio saker att säga..)
 
På idrotten i skolan, våga visa att du kan. Du har bra kondition och är duktig på sport, du behöver inte låtsas att du inte hör hemma där. Det är okej att visa att du vill anstränga dig och göra ditt bästa. Att springa längst bak, undvika att spela matcher och ge upp för att "du inte orkar" är inte alls du, mig lurar du inte. 
 
Kommer inte på fler :P Kanske lägger till några senare.
 
Kram <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0