2. Beskriv 3 rädslor du har och förklara varför

Halloj!
 
Nu kommer svaret på andra frågan - mina rädslor:
 
Förutom rädslor som alla människor måste tackla, såsom att du är rädd för att någon nära dig ska dö eller något skrämmande ska inträffa så är det här nog mina topp 3. 
 
1. Första rädslan som jag måste nämna är något som är speciellt påtaglig nu, under examensperioden, är rädslan för att misslyckas. Inför varenda examen är jag skräckslagen, det spelar ingen roll om jag kan materialet eller inte. Det är lite märkligt att det inte börjar avta, efter så många tentor som jag har gjort nu och ändå kommer den här tenta ångesten innan. Det är inte så mycket misslyckandet i sig som jag är rädd för, jag har failat examer och det har inte varit världens undergång, långt ifrån. Men tanken på att misslyckas, det där där min rädsla ligger. 
 
2. Jag är rädd för höjder, och det handlar inte om jätte höga höjder så som i ett flygplan. Det kan vara allt från att stå på en bänk till att stå på en balkong i ett höghus. Alltid en obehaglig känsla. 
Tillsammans med denna höjdrädsla är jag också rädd för att åka hiss, för att jag vet att stupet ner antagligen ser väldigt långt och skrämmande ut. Hissarna här i Ungern har inte precis gjort mig tryggare, de skrammlar och ser ut som att de skulle kunna ge vika vilken sekund som hellst. 
 
3. Havsmonster, eller okej då.. valar. Inte så mycket hajar, mer valar. Stora och läskiga, med gigantiska munnar, djupt ner i havet och sådär skrämmande lugna. Hur sjutton har de kunnat bli sådär stora? Det är imponerande och ganska otroligt att det kan finnas sådana djur, men inte mindre läskiga är det för det.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0