Mjau

Hejsan!
 
Jag har verkligen ingen ork att skriva blogginlägg såhär sent på kvällen. Men jag kommer inte hem tidigare, så enda chansen att få iväg några rader är denna tid. 
I morgon börjar jag 8, så blir uppstigning tidigt, gäspar redan nu.
 
Haft en bra dag på jobbet, men det blev riktigt stressigt på kvällen så vi hann inte med städiningen eller tömningen av soppåsar. 
Jag fick spela "hjälte" och fånga en ilsken katt som behövde ny kanyl. Råkade se att fyra personer utrustade med handskar och filtar stod och tvekade utanför en bur som gav ifrån sig morrande, fräsande, spottande ljud. Gick fram och sa att jag kunde göra ett försök utan handskar och allt det där. Någon minut senare hade jag katten i famnen och de andra jublade. Jag är verkligen en riktig kattmänniska! Hellre 5 arga katter än en sådan där liten ilsken hund. 
Många små hundar vi får in är så ouppfostrade, dåliga på att hantera läskiga situationer och har aldrig blivit tvingade till något de inte vill - vilket gör dem till de värsta patienterna. Visar tänderna så fort man tittar på dem, usch säger jag bara, och lämnar över dem till någon "hundmänniska" istället. 
 
Jag i omklädningsrummet, redo att ta tag i dagen nere på vård. 
 
Och när jag kommer hem möts jag av denna underbara lilla tös i soffan
 
Och mammas pannkakor! Mums!
 
Dags att sova!
 
God natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0