Min ledighet har börjat!

Heej!
 
Nu har jag fått sommarlov :D lagom till hösten. Haha nej men på tisdag åker ju mamma och jag till varmare breddgrader. 
 
Jag har lärt mig så otroligt mycket denna sommar! Är så tacksam att jag fick möjligheten att jobba på ett så stort djursjukhus. Tror inte att det går att jämföra den erfarenhet jag fått på Bagis med en mindre klinik. 
Har fått lägga kanyl, ta blodprov, blodtryck, ge mediciner (och lära mig de svenska namnen för de olika medicinerna), lärt mig sårvård och drän-hantering, varit med på röntgen, ultraljud och mycket mycket mer. 
 
Men trots allt detta pustar jag nu lyckligt ut när jag äntligen får ledigt. Behöver dessa två veckor för att vila upp mig till skolstarten. 
 
Det var tre stycken som slutade idag, och som traditionen lyder så ska man bjuda på något gott. Det blev därför en hel buffe av onyttigheter på undersökningsbordet. 
 
 
Fick mitt schema innan helgen, ser ut att bli en riktigt bra termin! Jag är nöjd och ser fram emot den :)
 
Mitt schema är spalt två (för jag är i grupp 2). Sen ska ju lite valbara kurser in där någonstans också, jag hoppas det finns bra kurser att välja på. Wow alltså, jag börjar 4an på veterinär. Känns overkligt och konstigt att säga det. Jag måste tänka en extra gång att jag inte säger fel liksom. 
 
Ett annat "wow" är att min bror tog körkort i helgen! Grattis till honom! Är riktigt imponerad :) 
Pappa tyckte det var dags att jag tog tag i mitt körkort också, så han tvingade ut mig på en liten runda i området. Läskigt värre! Satt och lugnade mig själv med att lyssna på blinkersen som ett hjärta (är helt säker på att vänster blinkersen hade lite arrythmia) och förklara broms och gas som parasympatetic och sympathetic nervous system. Nu har jag börjat i alla fall, fortsättning följer om ett halvår ;)
 
Sovdags! 
 
God natt mina fina bloggläsare <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0