Seriously?

Hej hej!
 
Just klar med dagens clinical day på smådjurskliniken. Dagens viktiga budskap som jag tar med mig i framtiden är: om du har någon fråga  "keep your mouth shut". 
Vi hade ett skriftligt test på cranial nerves, vilket är 12 stycken (plus att en är uppdelad i tre), det är verkligen ingen stor mäng att komma ihåg, och jag lyckades kladda ner alla namnen på mitt papper. Sen gick vi igenom dem muntligt, och jag råkade missa att höra svaren på nummer 8 och 9. Så jag frågade för att vara säker att jag skrivit rätt.... Varför, varför, varför!?
Fick till svar "You tell me!" Och jag började svara, men hon avbröt mig.
"No, from the beginning, number one, number two, now! And put away your paper" 
Så jag började från början, men på nummer fyra råkade jag stamma lite. Fick då direkt kommentaren:
"Start from the beginning again!". Så varje gång jag råkade börja på fel ord eller stamma så fick jag börja om från början. 
Under resten av lektionen kunde hon säga "So this is the test for this, and Nina, tell me number 6 and 7".
Hon avslutar sedan föreläsning med "Okay everyone can go, except Nina, you tell me from the beginning all the crainial nerves, start now".
 
GAAAAAH! Jag är inte upprörd över att jag blev utfrågad, och jag visste själv att jag kunde dem, så det var inte så farligt egentligen. MEN det som stör mig är att det är så fruktansvärt typiskt. Jag som sliter häcken av mig och pluggar som en galning får värsta korsförhöret. Och sen vet jag att flera som satt i det där klassrummet inte kunde det hälften så bra som jag..
 
Fick också reda på att den skrifliga examen i clinical diagnostic kommer att innehålla en del från förra terminens kurs i lab. diagnostics. Kul att de sätter ihop kurser sådär, vi har ju ändå inte så mycket att läsa på.
 
Andra trevliga nyheten är att Surgery examen bara har 60 platser för att skriva tentan, vilket är hälften av klassen. Dessa platser ska också delas med 4e års studenterna som inte hann/fick plats att göra den förra året. De som inte är tillräckligt snabba (ca 5 sekunder tippar jag på att det kommer ta) kommer automatiskt att missa  sin chans att skriva examen denna termin, vilket såklart kommer att räknas som en failad tenta (en 1a i betyget)
 
Underbart! 
 
Det jag däremot glädjs över är detta strålande väder vi har i Budapest nu, 23 grader i skuggan är inte helt fel. Hur är det i Sverige då, mellan 5-10 grader säger SMHI i alla fall. 
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0