Ouppklarat

Hej!
 
Sitter med pathophysion nu igen.. valde att skjuta upp den tentan sist, men nu är det dags att ta tag i den. Sådär hundra miljoner slides att läsa, och all information är viktig! 
 
Börjar bli lite trött i huvudet, men jag har pluggat flitigt fram till nu.
 
Hade parasitologi labb idag, med en ny lärare. Hon verkar bra, men lite speciell. Har sådär två cm tjockt glas på sina stora glasögon och ojämt kortklippt grått hår. Men man ska inte dömma hunden efter håret. Vi gick igenom löss och loppor. Väldigt obehagligt att behöva se de små krypen på så nära håll, man riktigt känner hur det börjar klia i en.
 
Såhär ser de ut i mikroskopen:
 
Och detta är min artistiska tolkning av dem:
Kanske ska bli konstnär istället, känner att jag har talang för detta. 
 
Nattis ligger här bredvid mig och snusar gott i min ouppackade väska, ännu en anledning att inte packa upp. Svar ja, det finns flera anledningar. Några är: du ska ändå använda dem och då kan du lika bra lägga in dem i garderoben när de kommer från tvätten, det är enklare att ha dem vid sängen, finns viktigare saker att göra, osv osv.
 
Ikväll blir det filmkväll hos en av grannarna här i byggnaden, ska bli kul att vara lite social efter en lång dags pluggande. 
 
Kram kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0