Morgonstund

God morgon!
 
Saknar solen som lyser in i mitt rum, saknar fågelkvittret utanför fönstret, saknar ljudet av den brummande kaffekokaren en trappa ner, saknar lukten av att befinna sig i ett trähus ute på landet. Det är många saker jag saknar denna morgon i detta deppiga gråa Budapest som jag vaknar till. 
 
Resan hit gick i alla fall utan problem. Jag skulle säga smärtfritt, men då håller jag mig inte riktigt till sanningen. 
Fick skjuts av familjen till Arlanda, då de skulle fortsätta sin resa till fjällen... utan mig.. i år igen. Det var första smärtan, jag-är-så-avundsjuk-att-jag-får-ont-i-magen, kan man kalla den. Åh vad jag hatar att missa fjällen, bästa tiden på året.
 
Nattis gnällde sig till att få vara lös i bilen. 
 
Planet gick i tid och allt flöt på, Nattis var hur lugn som helst trots att det var en liten skrikande unge framför oss. Jag vet inte varför Airberlin alltid sätter djur och barn i samma del av planet, de kanske har missuppfattat - djur, eller ännu mindre katter, är inte förtjusta i skrikande barn. Baa så ni vet liksom ;) 
 
Meen när vi skulle börja landa, då kom smärta nummer två. Den befann sig i mina bihålor. Har ju varit förkyld ett tag nu, och mitt tips till er andra: flyg inte när ni är förkylda och redan har lite värk i bihålorna. 
Satt på allvar och funderade på om det var möjligt att spränga sina bihålor. Mina ögon var helt fulla med tårar och jag satt och pressade handen mot pannan för att lindra trycket från insidan. Usch! Aj! Inte skönt! 
 
Men det försvann när jag landade :) tog en taxi hem med en norsk tjej i klassen som kommit med samma plan som mig. Det var den resan det.
 
Nattis på golvet i flygplanet, redo för start. 
 
Min röda väska väntade på att bli ombord lastad. 
 
Och där kommer den.. ;) Tror den kom sist på för att den var tyngst av alla väskor där. 22.7 kg, tillåten vikt: 23.0.
 
Nu ska jag sätta igån med plugget, mycket att göra idag! 
 
Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0