Märkliga skola

Hej hej!
 
Denna vecka är det ett väldigt mixtrande med labbar för mig. Har nämligen bestämt mig för att åka hem på torsdag och praktisera några dagar på Bagarmossen, så att jag inte är "helt ny" när jag väl ska börja jobba. Det betyder att jag måste se till att få alla labbar gjorda innan det. 
Men det är inte det lättaste när man har med den här skolan att göra. Jag skrev ett trevligt mail till parasiologi läraren och frågade om det fanns möjlighet att byta min labb till en annan dag. Svaret blev "It is not possible."
 
Wow, tack för att du försöker hjälpa till och underlätta mitt liv kära professor. Suck! Men det löste sig i alla fall. Sätter någon stopp för din väg så gå runt den personen, de är inte värda att uppehålla sig vid. 
 
Hade patho practical i eftermiddags och det var minst sagt en märklig lektion. Jag vet inte vad som hänt med vår lärare, kanske 40 års kris eller liknande men mitt under vårt tittande i mikroskåp började han såhär:
 
"Det är så fint väder ute, det är nu man skulle vara hemma och njuta istället" 
"Man borde inte ha massa skola och jobb, och midterms, det är det dummaste jag vet egentligen"
"Varför ska man jobba när man ändå inte kan använda pengarna till det man vill göra i livet"
"Tänk, allt detta kan vara borta om tio år, så vad spelar det egentligen för roll"
"Politiken i detta land kommer sluta med att demokratin försvinner och hela sammhället kommer att rasa"
"I europa är vi bara ute efter att tävla mot varandra, isället för att hjälpa varandra. Redan nu tävlar ni, om platser i skolan, sen om jobb, ja om allt. Ute i skogen eller på savannen, där borde man tävla, men inte här."
 
Och sådär flöt det på ett bra tag, medan alla elever satt tysta och funderade på vad allt var påväg. Och sen fick vi gå. Ytterst märkligt. 
 
Som ni kanske vet är politiken inte så bra här i Ungern just nu, mycket saker ändras och gör det svårare för människorna. Så han var kanske bara orolig för framtiden.
 
Nu ska jag hoppa i säng!
Natti natti <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0