Klättra mot toppen

 Hej!
 
I fredags var det filmkväll, vi såg filmen Collateral med Tom Cruise. Den var helt okej, inte min filmtyp men hade inget emot att se den. Vi var hos Marios (veterinärstudent som bor i samma hus som jag), och han hade bjudit in en härlig skara med människor från alla möjliga olika länder. Det är det som är så roligt här tycker jag, så mycket olika människor från olika delar av världen, och så är det så enkelt att kommunicera med varandra. Lite coolt egentligen!
 
Marios söta husdjur:
 
Film-gänget:
Plus några till, men det blev så dåliga bilder. 
 
Igår (lördag) var jag i skolan i två timmar. Orkar inte förklara Ungerns system, men det går lite förenklat ut på att har du haft en ledig dag, så måste du ta igen den på en lördag. Så där satt vi gäspandes kl 8 en lördagsmorgon och lyssnade på Nutrition lära. 
 
På kvällen träffades Ellinor, Caroline, Nina och jag hemma hos oss, åt middag för att sedan dra vidare till klättring på "Spider club". Jag var väldigt nervös innan måste jag säga. Är höjdrädd som bara den, och jag har aldrig klättrat på en sådan där vägg förut. 
Första vändan upp var sjukt läskig, jag kom bara halvvägs och jag skakade i hela kroppen och började ofrivilligt hyperventilera och det kändes som jag skulle börja gråta. Så hissade Nina (som stog på marken när jag klättrade) ner mig, och sen fick jag lugna mig, och så på det igen. 
Andra gången kom jag enda vägen upp, och sen gick det bara lättare och lättare. Gu va kul det var alltså!  Det ska göras om!
 
Vår instruktör som förklarade exakt hur man skulle göra med repen och säkringarna så att ingen skulle ramla ner och göra illa sig.
Efter att jag landat säkert på fötterna igen och hunnit återhämta mig från chocken efter första klättringen utbrast jag mer för mig själv än till någon annan: "I definitely need to go out to drink after this". Vilket vår instruktör såklart snappade upp och stod dubbelvikt och garvade åt mig... Jag är höjdrädd, okej!
 
Caroline hade verkligen talang för klättring
 
Ellinor var också jätteduktig och modig:
 
 
Och så lilla jag:
 
Nina kunde tyvärr inte klättra för hon hade gjort illa knät, men nästa gång så!
 
 
Efter klättringen hann jag bara hem och vända, för sen stod taxin och väntade på mig för att åka till Simpla med Mari och Helle. Hade en trevlig kväll med trevligt sällskap, goda drinkar och var nöjd över mig själv :). Vi åkte hem någon gång innan tre. 
 
Idag har det varit plugg, plugg, plugg! Ska fortsätta med det nu också :)
 
Kram <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0