Flight or fight

Hej hej!
 
Sitter i sängen och har lite paus från pluggandet. Kände att min rygg och mitt huvudet behövde det. 
Okej ska försöka förklara varför jag är så stressad, en liten inblick i mitt schema fram till sommarlovet helt enkelt.
 
Med test menar jag skriftliga förhör som vi har på labbarna, och midterm vet ni vad det är, och exams är slutexamer.
Detta är min att göra lista:

Clinical diagnostic test x2
Parastology test x2
Pharma test x2
Pathology midterm
Parasitology midterm
Pathophysiology exam
Nutrition calculation (midterm)
Clinical diagnostic exam 3x (stordjur, smådjur, generell skriftlig)
Pharma exam x2 (skriftligt och muntligt)
Nutrition exam
Surgery exam
Immunology exam 
 
Så jag har lite att göra, alldeles för mycket att göra. Och då har jag redan tentat av två valbara kurser denna termin. 
 
Tänk er att du står i ett rum, och någonting håller på att bryta sig in i rummet. Det är något farligt och du vet att det kommer skada dig. Du börjar få panik och känner stressen och viljan att fly. Du tittar dig runt omkring och försöker se efter något du kan gömma dig bakom, eller en öppning att fly genom. Men det finns inget, det är helt tomt. Ändå fortsätter du leta, som att du helt plötsligt ska hitta något som kan rädda dig, och ju längre du desperat letar desto närmare kommer saken på andra sidan dörren. Precis så känns det för mig nu, jag vill bara fly från allt, men det finns ingenstans att fly. Hela mitt försvars system skriker åt mig att springa, men jag står dumt kvar och tänker "var ska jag ta vägen då"
 
 
/Nina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0