Vända det till det positiva

Hej hej!
 
Igår när jag kom hem, trött och sliten efter en lång dag i skolan så insåg jag att jag glömt min stora mapp (med alla patho och pathophysio lecture notes) i skolan.. Jag hade inte ätit och jag kände mig stressad över allting, typ - nu går jag och lägger mig och gråter en stund.
Så skrev Caroline på skype om jag ville med och springa efter maten. Och mitt nya "alltid-tänka-på-att-må-bra-jag" svarade såklart ja! Så stack ut och sprang rundan runt Margit vid 9 på kvällen, det var otroligt skönt och avstressande. Kom hem nöjd och lugn till min kära rumskompis som satte igång och laga äpplen med kanel till oss. Mumsigt! Precis rätt sätt att tackla all oro och känslor. 
 
Och så berättade Lisa att hon kommer ner hit redan nästa helg :D Åhh längtar, vi har så mycket att prata om! Undrar om vi kommer ha ens en sekund av tysnad under hela helgen hon är här :P. Bästaste Lisa <3
 
Idag har min mapp fortfarande inte dykt upp, och jag börjar misströsta lite att den kommer göra det också.. Men jag hoppas! Annars får jag skriva ut allt igen, vilket svider både för min plånbok och för mitt miljötänk. 
 
Sen hade vi laboratory diagnostic labb idag, och trots att läraren sa att vi absolut inte behövde förbereda oss inför labben mer än att läsa igenom det en gång, "för det kommer inte vara något test", hade vi ändå muntligt förhör. Och jag var i allmänt dålig sinnesstämning och hade inte lärt mig labben utantill. Så han antecknade ett minus i min ruta. Jag som har så höga prestationskrav på mig hela tiden höll på att fullkomligt dö av detta. Jag klarar inte av negativ kritik, jag går under... Men nu har jag bestämt mig för att ändra det där "small minus" till ett feta stort plus istället :P så nästa labb, då jäklar! Ska räcka upp handen och svara på allt, som självaste Hermione! Eller nått.
Har i alla fall suttit och skrivit sammanfattning på allting fram till nu.
 
Juste, nu har jag alla flygbiljetter bokade för den här terminens hemresor också. Åker hem den 31 okt - 5 nov och sen den 21 dec - 2 jan. Så nu vet ni när jag är hemma ;) Tack Mia för att du hjälper mig med biljettbokningen så jag får med mig min hårboll också, du är guld värd!
 
 
Känns bra att ha det klart :) något att se fram emot och räkna ner till. 
Dags för det nya Greys Anatomy avsnittet! 
Natti natti <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0