Starvation is good for everyone

Hej hej!
 
Måttot för dagen, "starvation is good for everyone". Vår kära pathology lärare som framförde budskapet, samtidigt som han tittade ner på sin ganska runda mage. Nej men vi pratade om ett problem som hundar kunde dö av när de kastade i sig för mycket mat och sen sprang runt och lekte. 
 
Men jag har typ svultit ihjäl idag, inte ätit sen i morse och maten står och lagas på spisen. Levt på choklad och energidricka idag, fungerar i början men nu är jag helt skakis. 
 
Hade pharma practical idag igen, blev förhörd inför hela klassen :S. Men det gick bra, pharmaläraren sa i alla fall "great job Nina" efteråt, så jag är nöjd. Och han är så himla söt, han är ung och blond och jätte kunnig, hur kan man inte tycka om honom? 
Under lektionen fick vi tillbaks vårt prov från förra veckan (det jag sa hade gått dåligt), fick en 4 av 5, så det vart inte så tokigt i alla fall. När alla hade fått sitt prov fick en och en säga högt för klassen "jag fick en...." och så vilket betyg. Snacka om att sätta ut folk för att de ska plugga bättre inför test.
 
Vi fick lära oss att 7000 människor i USA dör varje år för att läkare har dålig handstil, dvs när de ska skriva recept till patienter. Låter helt sjukt! Dags att börja skriva ordentligt kanske?
 
Vi hade patho practical i morse också, vi obducerade två kaniner och en katt. Känns väldigt märkligt och annorlunda jämfört med anatomi dissektionerna. Där stod vi och petade med små skalpeller och fick en utskällning om vi råkat ha av en nerv, nu är det fram med morakniven och bara skära igenom allt. 
 
Nu har jag fått min mat :) 
 
Hmm vad mer.. Juste, Kerstin min syssling sov här i natt. Hon bor i Sverige men behöver åka hit för att göra sina sista state exams. Hon hade ett idag, och klarade det! Tänk den dagen jag är där.. längtar!
 
Vi hörs!
Kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0