Bursdagsmiddag

Hej hej!
 
Gav mig själv sovmorgon i morse och hoppade därför över pharma lektionen.
Igår var det födelsedagsfirande för Ingelin, en norsk tjej i klassen. Vi var ca 20 stycken som åt på en resturang inne i cityparken. Den ligger precis bredvid/över en liten damm där. 
Det var jätte trevligt och massa roliga samtalsämnen som kom upp :) Maten var toppen bra! Efterrätten var den absolut bästa jag ätit, någonsin tror jag. 
 
Kyckling med god sallad!
 
Efterrätten, mmm! Ser ni den smälta chokladen som rinner ut? Så galet gott!
 
Mailade vår lärare i pathophysio igår och klagade lite över powerpointsen, fick då till svar att jag skulle säga vilka jag ville ha fixade. Man ska inte erbjuda mig en chans att ge förslag på förändring utan att verkligen mena det.. 
 

Here is a list of the ones that are not in white, and that we haven´t had on the lecture yet (there is more powerpoints in the beginning that I am not writing up):

11. Specific pathophysiology disturbances of organic functions
12 Circulation-shock "Short term accomondation by increased heart rate"
13 Disorders of the internal respiration
14 Disorders of the alimentary tract 1. disorders of the food intake prehension
14 Disorders of the alimentary tract 2. Disorder in the forestomach function (it is two different powerpoints there but it does not say the same thing, so I dont know which one is correct)
14 Disorder of the alimentary tract 2. Disorder in ruminal carbohydrate, protein and lipid digestion.
14 Disorders of the alimentary tract 4. Intestinal malfunctions
14 Disorders of the alimentary tract 4 Intestinal malfunctions (also two different with the same name)
15 Pathophysiology of the carbohydrate, protein, lipid metabolism of liver, the enzyme activities and the changes in detoxification
16 Disturbance in renal functions
17 Disorder of the lower urinary tract. Gout
19. Pathophysiology of the nervous system
20 Changes in synaptic function
21. Myopathies
22. Pathoendocrinology

 

Tror inte han räknade med att behöva ändra så många :P Men jag vill ha dem med vit bakgrund!

Vet ni vad som händer idag? Just denna dag!? Greys anatomy OCH the big bang theory börjar med nya säsonger :D synd att jag inte kan se dem för än i morgon bara..

Nu ska jag lägga över alla labbar för nästa vecka på mitt USB, så att jag kan skriva ut dem på copyshop sen. 

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Den där middagen skulle man ju inte tacka nej till ;) kram på dig <3

Svar: Vi kan gå dit när du kommer! Jag skulle kunna leva på lemonaden och efterrätten de hade där alltså! Kram <3
Nina

2012-09-27 @ 10:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0