Bakterieodlingar

Hej igen!
 
Klar med bacteriologin för ikväll! Så fort jag är klar med sammanfattningen ska jag börja plugga vad som står. Vår lärare fick ett litet aggressionsutbrott på klassen för att ingen hade pluggat seriöst till labben. Så nästa gång ska jag visa vad jag går för!
 
Vi fick tillbaks våra bakterieodlingar som vi gjorde förra veckan.
 
Bakterien E.coli 
 
Och om ni tycker det där var äckligt, se på denna. Detta är bakterier som vi i gruppen hade på fingrarna efter en dag i skolan:
 
Jag spyr nästan, gissa om jag tvättat händerna mycket idag. I morgon ska jag nog och handla, då blir det disinfektionstvål och allt jag kan hitta mot bakterier. 
 
Nog om det!
Ni vet pharma läraren som jag är lite förälskad i, jag har insett att det inte kommer fungera mellan oss ;). Detta pågrund av 3 orsaker - ett: han är 32 år... lite gammalt kan jag känna, två: han är lärare och jag är elev, och tre: han är gift... känner att de är lite deal breakers allihop faktiskt. Så jag får nog släppa honom :P haha!
 
Okej, om jag skulle ta och sätta mig och läsa lite pathophysio labb i väntan på att mamma kommer.
Är så trött! Men jag somnade faktiskt inte på animal breeding lektionen i morse, hade ju min energidricka. Mari misstänkte också att det skulle bli en sövande lektion, så vi var två förberedda elever:
Burn energydrink och Starbucks Coffee!
 
Natti natti <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0