Ultraljuds äventyr

Hej hej!
 
Dagen började med bakterilogi lektion. Idag hade vi den gamla gubben som lärare, som läspar och pratar som en liten bebis. Mitt under lektionen kommer en katt intraskande i klassrummet (för att dörren stod öppen), och läraren vände sig till katten "välkommen hit, det är bara att ta plats", och sedan till klassen "jag uppmuntrar även katter att gå på mina lektioner. Denna bakteria kan inte smitta katter, troligtvis därför han valde att vara med på denna lektion, eftersom den..." 
 
Därefter kopierade jag upp alla pathophysio lecture notes i en liten affär som ligger i en källare. Man lär sig att inte bry sig om de olika affärernas placering eller utseende längre :P (läs senare om sjukhuset).
Det blev en tjock bunt med papper, flera cm hög, men kostade bara 1800 Ft - typ 55 kr. 
Sen var det pathophysio lektion, ny lärare denna gång och även han superbra. Jag vet inte vad vi har gjort för bra för att få så mycket duktiga lärare detta året, det är nästan att man går och väntar på att det ska vända. 
 
Sen begav jag mig iväg på mitt lilla äventyr för att hitta specielist kliniken där jag skulle göra ultraljudet på min axel. Hittade faktiskt utan problem, men man kan inte låta bli att bli lite fundersam om man kommit fel när byggnaden ser ut såhär:
 
 
Resultatet av undersökningen blev i alla fall att läkaren hade "gissat" rätt, det var en rupture. Men hon som gjorde undersökningen pratade inte så värst mycket engelska, så fick inte ut mer än just det. Hon pekade var man kunde se att det var lite trasigt och sen var jag klar. Hon verkade väldigt duktig i alla fall. Få se vad min engelsktalande doktor säger om bilderna. 
 
Var tvungen att ta en bild på mitt transportmedel på vägen hem, de är så söta.
 
Nu ett serie avsnitt, och sen plugga plugga plugga!
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att dom hittade va det va för fel på axeln! :)
Hälsa Nattis grattis i efterskott från mig ;)
kram <3

Svar: Japp, det var skönt att veta efter 4 veckor med en ofungerande axel :P Jag hälsar Nattis :) kram <3
Nina

2012-10-16 @ 08:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0