Student- och kattliv

Hej hopp!
 
Sitter och väntar på att maten ska bli klar. Har varit en effektiv pluggdag idag, och den ska fortsätta efter middagen också :)
 
Igår storhandlade jag, Ellinor, Mari och Helle (som alla bor i samma hus) på Arena och tog sen taxi hem med alla matpåsar. Vår receptionist i huset, räknade matpåsarna som stod på marken när vi packade ut dem från taxin, räknade sedan oss och så började han skratta. Men nu har vi bunkrat upp med tillräckligt med mat för ett tag framöver ;)
 
Jag köpte ingredienser till bland annat en pizza, och det är den som nu står i ugnen och blir klar. 
 
Tror jag kanske tog i lite med ingredienserna: banan, kyckling, paprika, lök, svamp och massa ost :D 
 
Ellinor tyckte att jag såg så rolig ut när jag skar lök, så hon var tvungen att ta en bild. Jag försöker inte se cool ut (haha inte för att jag gör det i alla fall), men jag är typ överkänslig mot lök, så hoppar runt och gnuggar mig i ögonen och gråter i typ en halvtimme efter. Så detta är lösningen ;)
 
Är kattvakt denna helg till Carolines katter. Tog med mig Nattis dit och satte mig och pluggade medan katterna fick leka av sig. Det är praktiskt att vara kattvakt till någon som bor så nära, genom garaget och 7 våningar upp så är man framme. 
 
 
Men de var inte så mycket lek som jag trodde det skulle vara. Bagera gick och la sig och sov, Nattis och Bella var lite intresserade av sig, men sen gick Bellis och la sig och sov hon också. Så det blev min katt som låg och lekte med en leksak för sig själv :P
 
Nu är maten klar!
 
Ha det bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0