Stormigt

Hej hej!
 
Idag kom första snön i Budapest, men det är ingen vidare snö att skryta om. Ungefär en och en halvmeter upp från marken (min huvudhöjd) smälte allt till stora blöta vattenklumpar istället för snöflingor. Mari, Caroline och jag tog följe till skolan och alla hackade tänder och var dyngsura när vi kom fram. Men det blev bättre framåt eftermiddagen. 
 
Hade bacteriologi, pathophysio och animal breeding. Efter en en diskussion blev det i alla fall bestämt att de ska strunta i allas frånvaro på animal breeding fram till nu, det vill säga: jag får ta examen till jul. Tack för det kära skola.
 
Jag vet inte vad jag är inne i för konstig fas just nu, jag går runt och funderar så mycket, alldeles för mycket, på seriösa saker. Som tex "borde jag fortsätta vara samma person som jag är nu, eller behöver jag ändra på mig för att vara okej", "vad ska man ha för åsikter när det gäller hur samhället är, typ välfärd, jämställdhet osv." och "vart är jag påväg, hur ser min framtid ut, vad vill jag mer än min utbildning". Låter djupt, men det är alltså vad jag går och grubblar på om dagarna, och även under lektionerna vilket gör att jag helt plötsligt vaknar upp ur min lilla tankebubbla och inser att jag missat de senaste fem slidesen som läraren gått igenom. Det.Måste.Bli.Ett.Slut.På.Detta
 
I morse var jag så arg, gick och skrev ett ilsket blogginlägg i huvudet över allt jag ville få ur mig. Men nu har jag varit och sprungit på Margit och känner inte för att komma in i samma sinnesstämning som innan, så det kanske kommer senare ikväll :P
 
Om två dagar åker jag hem till fina Sverige :) checkat in och beställt flygbuss. Packningen får jag ta i morgon eller på onsdag, för nu måste jag läsa pharma för i morgon. Är så trött bara.. 
 
Kram <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Man måste inte alltid veta vad man vill göra i framtiden, ibland räcker det med att veta vad man vill göra härnäst :)
Tror stressen här nere får oss att fundera över både det ena och det andra, men du ska veta att du är en supergo tjej med en otrolig drivkraft! Du kan göra vad du vill :) stor kram på dig

Svar: Tack Caroline, vad fin du är :) <3 du och Ellinor är mina hjältar här nere! Många kramar till dig
Nina

2012-10-30 @ 19:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0