Patho och pharma

Hej hej!
 
Gick till skolan idag för att gå på två labbar (de enda lektionerna du verkligen inte kan missa). Hoppade lektionen i morse och struntar även i den i eftermiddag. Är fortfarande inte frisk så det känns bättre att vara hemma och kurera sig och läsa bacterilogy till labben i morgon. 
 
Den första labben var patho, jag valde att sitta på åhörar platserna istället för att vara nere och dissikera. Var ganska skönt att kunna sitta och anteckna i lugn och ro.
Gick fram i början av lektionen och frågade om det var okej att jag satt ner hela tiden för att jag är sjuk. Och han sa att det var okej. Sen när jag stod kvar (för att vara med på uppropet) så vände han sig till mig och frågade "skulle du inte sätta dig", och sen "du får inte svimma här, så det är bättre att du sätter dig ner". 
 
Pharma var okej, jag hade pluggat sjukt dåligt på testet då jag inte var i form. Men tyckte att några av frågorna som vi fick var riktigt konstiga, och när jag kommenterade det visade det sig att jag hade rätt, och de skulle inte räknas med i poängen sen lovade han.
Därefter fick jag gå upp och skriva prescription på tavlan, alltså ett recept. Jag fick ett för "prepared drugs", det vill säga en medicin som de på the pharmacy blandar ihop. Det gick bra som tur var, fast jag stod där framme på ostadiga ben och snörvlade :P
 
Nu blir det en sen lunch med ett Glee avsnitt och sen bacteriology. Alltid lika kul att förbereda sig inför de labbarna. Man vet att hur mycket man än läser på dem så lyckas man ändå inte svara på hans frågor då han ger alla ca 2 sekunders betänketid och sen suckar och går vidare till nästa person. "You? You? You? You?" genom hela klassen och sen "Im so dissapointed at you..."
Så roligt att vara där alltså :)
 
Kram kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0