Svidande ögon och stressade elever

Hej hej!
 
Sitter här och känner mig trött både psykiskt och fysiskt. Var ute och sprang med Mari och Nira på Margaretaön. Kom äntligen under 30 min ;) yes! 
När jag kommit hem, duschat och packat ihop bacteriologin gick jag upp till Maris lägenhet. Så där har vi suttit och nött bakterier som bara måste in i huvudet tills i morgon. Min hjärna säger stopp snart, det finns inte mer plats för korvstoppningen. Men Mari bjöd på varm choklad och pepparkakor, så det var väldigt tröstande. Dessutom var Nira väldigt sällskaplig mot mig och ville sitta i knät (gärna hållandes i min penna) hela tiden när jag satt och skrev. Söt-voffsingen. Nattis gav mig en "usch du luktar hund"-min när jag kom hem. 
 
Funderar på att gå igenom några flashcard till ikväll och sen sova, för att orka gå upp tidigt i morgon istället för att plugga.
Grejen är att jag skulle behöva sätta igång på allvar med djurras-plugget.. Och sen har jag pharma midterm nästa vecka, och har inte börjat titta på det än. Trött på att ha så mycket labbar att vi inte hinner plugga till proven. Och fokuserar vi på proven får vi en ilsken kommentar på labbarna - "är det ingen som bryr sig om att plugga längre".
 
Hade sista patho practical idag innan slutexamen. Var väll inte så lyckat. Av ren okoncentration (i väntan på att läraren skulle gå igenom hjärnan), råkade jag göra ett steg för långt i min dissekering och fick då kommentaren att om detta vore exemen hade jag varit ute denna sekund med ett icke godkänt i handen. Kul att höra.. De vet verkligen hur man får en stressad elev att känna sig fullkomligt nerbruten och värdelös.
Känns alltid som ett litet krig mot lärarna på denna skola. Vi bråkar om att få information, få ut topicslistor, rättvisare behandling och läsligt studiematerial (som inte är på ungerska eller med suddig oläslig text). Suck, och suck igen!
 
Bron till Margit.

Höst-inspirerat sprinspår
 
 
Bacteriologi hos Mari:
 
 
 Sov gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0