Sol, endorfiner och glass

Hej hej!
 
Jag fick som jag önskade, det är sol ut :). 15 grader och jag gick och svettades i min tunna höstjacka. Budapest visar sig från sin bästa sida!
 
Hade pharma practical, blev inte utfrågad och vi hade vår "gamla" vanliga duktiga lärare. Vi pratade om olika morphine derivatives och kom in på endorfiner. Detta förklarade han i helt serös ton "om ni vill testa på hur endorfiner påverkar kroppen så ska ni ta en kopp med kokhett vatten, sätta ner en sked, vänta ett tag och sedan ta upp den och hålla på den varma delen utan att släppa. Först gör det skitont, men sen känner ni när endorfinerna skyddar mot smärtan"... Tack, men nej tack. Jag tror på vad du säger. 
 
Tog en sväng förbi affären och köpte glass, det mår jag bra av! Snart ska jag anfalla pharman med nya krafter!
 
Det var en rolig sak jag tänkte på när jag var kattvakt hos Caroline förut och läste en av hennes typiska "tjej-tidningar". Jag har själv aldrig haft tidningar av det slaget då jag gick direkt från "min häst" till "naturskyddsföreningen"-tidning. 
I alla fall, så fanns det ett uppslag om "brutala sanningar" från män till kvinnor. Och en kille hade skrivit "jag menar inte allt jag säger när vi bråkar, det är bara sådant jag råkar häva ur mig. Du har säkert gått och planerat dina argument i flera dagar". 
Tyckte det var väldigt kul :P Det är så typiskt tjejer, vi arbetar upp våra argument under en längre tid, går tysta och funderar tills bästa tillfället kommer då vi, med de starkaste argumenten, kan tala om vad vi är missnöjda med. Eller så sjunker det bara undan efter ett tag. Stackars killar har det inte lätt ;).
 
PHARMAN NU KOMMER JAG!
 
Kram <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0