Skolan som låg hundra år bak i tiden

Hej hej!
 
Kommer hem, kollar mailen och ser att jag fått svar från animal breeding läraren. Hade i mailet till honom skrivit "Dr. Zöldág", vilket jag tyckte lät bra, men ack så fel jag hade.
Fick ett snäsigt svar: "Finally allow me to inform you that I like addressing me as it is fitting at our university". Skulle såklart skrivit Professor Zöldág... Av någon konstig anledning fick jag för mig att det var bättre att vara en dr. än prof.
Skamligt av mig.. verkligen..
Eller välkommen till 2000 talet kära skola, det är nya tider nu. Men men han är typ 100 år gammal så det är väll ingen ide att vänja sig med det nya. Gubbe!
 
Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0