Pre-exam stress

Hejsan!
 
Just avsutat en sammanfattning på en lång powerpoint i pharma. Har midterm nästa vecka och dagarna går i rasande fart.
 
Ellinor och jag hade hyperanfall för en stund sedan. Flera examens-datum kom ut, och det är först till kvarn på att skriva upp sig på listorna. 150 elever ska slåss om 5-15 platser per dag. Fb tråden blinkar av nya inlägg med frågor  från galna elever som vill hinna först. Detta tills klassrepresentanten förklarade att hon inte kommer att publicera några listor innan hon fått fler datum. Så detta var bara för att vi ska kunna planera lite. Det vill säga, när listorna väl kommer ut kommer det vara krig på riktigt - alla vet vad de vill - vem hinner först..?
 
Helst av allt vill man ju inte skriva upp sig på några listor, bara låtsas som att examens perioden inte kommer att infinna sig denna termin och leva lyckligt i alla sina dagar .. men nej :P 
 
Bokat in två examen före jul, och jag ska göra vad jag kan för att få tag i ett till datum för en tredje tenta. Stressigt värre! 
Plus slutexamens hetsen har vi labbar och midterm kvar att göra.. 
 
För att tala om något trevligare kan jag berätta att Nattis redan gör framsteg i vårat nya trick. Målet är att lära henne tre nya konster. Men jag berättar inte vad det är än, det är en hemlis. Caroline är i full gång med träningen av Baggis nya tricks också, så vi kommer ha två circus-katter här ;) vänta ni bara!
 
Nattis och Baggis <3
 
 
 
 Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0