Dags igen!

Hej hej!
 
Nu är jag tillbaks i Budapest och har direkt blivit inkastad i den härliga "inför tenta-period stressen".. December är för de flesta veterinärstudenter i Budapest en period av gråtattacker, magsår, vaken hela nätterna, tentaångest och allt som hör till en riktig examensperiod. Vi blickar framåt och försöker se julafton skymta någonstans bakom tentahögen. 
 
Jag vet knappt hur många tentor jag ska göra i år/nästa år, eller rättare sagt så vågar jag väll inte räkna efter. Blir en heeel del kan jag säga. Och det är mycket planerande: "Vilka ska jag börja med? Vilka är svårast? Hur många dagar behöver jag för den där? När ska jag lägga eventuella retakes? Hur ska jag börja plugga inför den där?" osv osv.. 
 
Idag hade vi i alla fall en riktig pharma practical, det vill säga vi fick faktiskt göra nått praktiskt. Nämligen blanda lite mediciner. Mari och jag gjorde en kräm mot muskelvärk och de andra i klassen gjorde pulvermixar och handkrämer. I slutet stod vi alla med händerna nerkletade i vår egengjorda handkräm - mycket stolta. Måste säga att synen av hela gänget tuffa killar stå och smörja in sig med doftande handkräm medan de nickade gillade fick mig att skratta gott. 
Annars händer inte så mycket mer än det vanliga skolarbetet, bacteriologi test i morgon och lab. diagnostic test på fredag. 
 
Bilder från sista dagen i Sverige för den gången:
 
Hälsade på shettis-fölisarna. Kan man bli sötare eller? Man vill ju bara bära med dem hem och ha dem som gosdjur i sängen :P


 
Mamma och jag tog en lite längre ridtur med picknick. Fikade nere vid sjön :) 
 
Finaste hästar <3 tack för att ni alltid finns där och påminner mig varför jag pluggar till veterinär!
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Lottie

Hej Nina!
Kul att du tycker om att mysa med våra föl! Visst är de gulliga! :-)
Vilken härlig ridtur du och Kerstin fick!
Ha det bra och lycka till med studierna!
Hälsningar,
Lottie

Svar: Hej! Ja de var ju hur mysiga som helst! Verkligen jättegulliga små föl!Tack så mycket :)
Nina

2012-11-10 @ 20:36:05
URL: http://www.furunas-stuteri.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0