Valborg!!

Hej hej!
.
Nu är jag tillbaks i Budapest och framför skrivbordet. 31 grader ute just nu, det är sjukt varmt här! Känns som att vara i Spanien. Nu är jag tacksam att mitt fönster är mot en liten trång innegård så att det i alla fall är svalt här inne.
.
Så nu måste jag berätta om valborg i Uppsala! Det har varit några galet roliga dagar som jag aldrig kommer glömma.
När jag kom fram till Uppsala runt fyra tiden på kvalborg så gick jag raka vägen till Stocken (stockholms nations uteställe). Där mötte jag upp Peter och vi ställde oss tillsammans i kön. Om det är något du bör veta innan du går ut och festar i Uppsala så är att det alltid är kö, så man måste oftast köa i sådär två timmar. Det var poliser överallt och jag tror att de var lite stressade inför dessa fest dagar för de var väldigt aggressiva och skrek och väsnades mer än ungdomarna.
.
In mot Stocken:
Efter att ha blivit bakåt slitna två gånger av polisen så gav Peter och jag upp (och några av hans kompisar) och gick till Snerikes nation istället.
Bra musik, trevligt folk och fint väder! :) Jag har fortfarande svårt att vänja mig med att alla vet vem jag är, men jag inte vet vem någon är. De vanligaste kommentarerna jag får är "Nej men hej, du måste vara Nina", "åh vad trevligt, Peters flickvän va?", "Åh jag har hört så mycket om dig, Nina, eller hur?", "Du är den internationella tjejen va?" haha!
.
Vi gick hem skapligt tidigt för att vara pigga och glada på självaste Valborg. Den dagen startade med champagne frukost halv nio hos några kompisar till Peter. Två tjejer hade stått och bakat bröd, gjort pajer, välkommsdricka, cup-cakes och allt vad det var!
Och så självklart massa champange!
.

Sen bar det av mot Stocken för den berömda champagne-galoppen. Men vi gjorde ett litet stopp innan i eko parken, där alla sitter och njuter av solen och musiken innan de är dags att gå till en nation.

.
Champagne-galoppen var helt galen! Det var så sjukt kul, slår nästan studenten alltså!
Det hela går ut på att köpa massa champangeflaskor och så sprutar man ut det över alla människor :P Först samlas alla inne och dansar lite, sen flyttar folkmassan ut utomhus och så inväntar man musiken då alla får börja spruta champagne.
.
Mot champagne galoppen!
Kön! Poliserna skötte det bättre denna gång, så det gick smidigt att komma in.
Kunde inte ta kort mitt under allt, för jag ville inte riskera att min mobil förstördes.
.

Vi kom hem till Peter dränkta i champagne och stupade rakt i säng, sov två timmar och så iväg för mer fest.
Vi var hos några kompisar till Peter och spelade kubb, någon öl drickar lek och hade trevligt. Men jag förstår inte hur mycket alla klarar av att festa i Uppsala. Jag ville inte ens titta åt alkoholen på kvällen :P är inte van med det studentlivet ju!
.
På finalborg så tog Peter och jag en pizza i solen innan vi begav oss mot tåget och jag åkte hem mot stockholm.
Det var det! Bästa dagarna på länge! Nu är jag taggad inför tentaperioden!
.
Kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0