Typiskt!

Hej hej!
.
Idag hade jag den absolut sista lektionen denna terminen, genetik labb. Lika sövande och tråkig som vanligt.. "Om man avlar kossan för mjölk så försöker man få dem att kunna producera mer mjölk, men om man avlar dem för kött så försöker man få dem större och mer kött på sig".. Logiken är svindlande exakt.
.
Sen har jag pluggat kemi, kemi, kemi och lite mer kemi. Gick igenom hela boken med oorganisk kemi och skrev upp lite intressanta meningar och förklaringar.
.
Fick idag reda på att det visst finns en topic lista för den topografiska anatomins teoretiska del. Inget som lärarna har berättat något om, och allt som finns på deras hemsida är en lista som är för den praktiska delen. Nej istället får vi reda på det av en äldre student som ger information om vad man behöver kunna. Det är så himla typsikt denna skola, nån vecka innan tentorna börjar så får man reda på sådant. Som att jag inte redan har nog med saker att läsa. Grrr..
.
Och så kommer spänningshuvudvärken igen! Jag blir trött på det här!
Man skulle vara katt, sova nästan hela dagarna, äta hur mycket man ville, bli matad med godis så fort man jamar och tittar upp på sin människa. Och i Nattis fall: en plastpåse kan förgylla ens dag.
Haha jag har tänkt på en sak, om jag får barn kommer jag bli en så sjukt överbeskyddande hönsmamma. När Nattis leker med påsen så sitter jag på helspänn och tänker på alla farliga saker som skulle kunna hända. Så tillslut måste jag gå fram och ta bort henne där ifrån så att jag kan andas ordentligt igen.
Samma sak är det när vi ska flyga, min enda tanke undertiden de går igenom säkerhetssakerna är hur jag skulle kunna krångla på Nattis en syre mask, eller hur man får på en katt en flytväst anpassad för människor.. :P
.
Natti natti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0