Töntigt värre

Hej hej!
.
Sitter här och läser biokemi. Startade i morse med kemi och gick sedan över till den klart mer intressanta biokemin.
.
Lite då och då måste jag ju komma med mina såkallade "erkännanden" över mer eller mindre pinsamma saker. Och nu har jag samlat på mig två saker :P
.
Ni vet när man går in på olika hemsidor och det poppar upp små rutor där det står typ "Vad tycker du om hemsidan, gör vår enkät för att hjälpa oss att bli bättre". Ja ni vet den som alla irriterat hoppar över ;) Jag är expert på att fylla i sådana! Jag brukar till och med skriva några rader på "övriga kommentarer". Nu sist skrev jag på comviqs hemsida att jag tyckte inloggningen var väldigt jobbig, då det inte går att spara sitt användarnamn eller lösenord (antagligen av säkerhetsskäl då man kan ta sig in på någon annans mobil). Men vet ni vad, de har ändrat det nu :P. Haha jag vet inte om det var helt min förtjänst, men jag blir nöjd varje gång jag loggar in och bara behöver trycka "logga in".
.
Sen har jag upptäckt att jag har utökat mitt redan nördiga jag. Jag sitter nämligen och kommer på roliga töntiga grejer att säga som är kemi relaterat.
Till exempel, vanliga människor kanske skulle säga "åh vad vackert det ser ut när ljuset strålar sådär", medan man som kemi nörd skulle kunna säga "nej men titta en så häftig tyndall effect som har skapats, allt tack vare ett colloid system".
.
Eller varför inte ge en komplimang till en kompis som just permanentat håret "åhh vad fint du har kopplat ihop dina disulfide bonds"
.
Haha... det kanske inte är så roligt för någon, förutom mig :P jag är trött okej!
.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0