Mycket att göra

God morgon kära ni :)
.
Igår var det ju 17 maj, om någon kunde missa det. Jag slår vad om att Norges firande kunde höras enda till Sverige :P. Här drog norksorna ut och firade med champangefrukost, lekar och middag. Varenda en skrev på facebook "Gratulerar med dagen Norge", eller "Gratulerar världens bästa land!".
Det är lite annorlunda från när Sverige har nationaldag, då är det typ "hmm varför har bussarna flaggor på sig idag... JAHA det är ju vår nationaldag ja". Men vi svenskar har valborg och de har 17 maj ;).
Pratade med farfar på skype igår, och han hade hissat den norska flaggan!
.
Men istället för för att vara med i dessa festligheter satt jag inne med topografin och kemin. Och några avbrott för att springa till copyshop och djuraffären (tre gånger!).
.
Ellinor och jag har bokat in dissektion idag, eller snarare "palpation" och "injection", för vi ska inte använda skalpell. Vi ska stå och klämma och känna på en död hund, och pröva att sticka in nålar i lederna på den. Visst låter det trevligt? Det är i alla fall en del av det praktiska topografi provet, och det är skönt att få öva lite.
För vår skolas motto är ungefär "allt som vi inte visar er och hur lite vi än hjälper er, ska ni gör allt perfekt, utan övning eller vana i det ni gör". Jupp jupp, så är det.
.
Så nu är ryggsäcken packad med allt som kan vara till nytta under en sådan här dag. Och snart bär det av till nån klinik långt bort (den låg utanför min karta, så det blir intressant att hitta).
.
Ikväll ska vi nog hem till stora Nina och titta på film :). Ja de andra har delat upp oss som "stora Nina" och "lilla Nina". Det behövs ju inget förtydligande att jag blev lilla Nina.
.
Letar efter en bild som jag kan lägga in i detta inlägg, men tyvärr.. Det får bli tråkigt!
Ha en superbra dag allesammans! :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0