Hurra!

Hurra för mig, första tentan avklarad! :D och det är min födelsedag idag!
I morse var det uppsamling i stallet för alla som skulle göra topo-examen. En av anatomi lärarna var sjuk, så vi fick bara prov på hästen (istället för hund eller häst).
Jag klarade det, men det var ingen sådan kose examen som alla sa innan. I början kändes det som att det var cirka 50/50 som klarade sig och som strök. Ingen bra känsla att stå och vänta på sin tur då kan jag säga!
Men som tur var gick det vägen :) fick visa shoulder joint injection site, fibular nerve, saccrococcygeal... (nått sådant som inte var med i topiclistan (!)) xiphoid process och nått mer som jag inte kommer ihåg.
.
Det var en trevlig födelsedags present av skolan ändå :) Av mamma och pappa fick jag en stor resväska, en rolig visp för att skumma mjölk och massvis med godsaker från sverige.
.
Jag sitter och pluggar kemi medan de är ute på äventyr i Budapest. Roligare än så har min födelsedag tyvärr inte varit ;).
Det är lite roligt att läsa alla grattis-meddelanden på facebook. Alla de som pluggar här skriver saker som "grattis, hoppas du kan ta lite paus från pluggandet idag". Medan de som inte pluggar här skriver saker som "hoppas du får en hur bra dag som hellst med massa roligheter". Mjo, tenta på morgonen och kemi plugg resten av dag är väll inte min definition av en superbra dag, men tack för omtanken ;). Haha!
.
Den här hästen hade vi som examinations objekt ;) En pippi ponny :D
.
Dags att återgå till studierna!
.
Kraaam <3

Kommentarer
Postat av: Linda

2012-05-21 @ 23:41:45
Postat av: Linda, Christian och Wilma

Ett stort grattis på din dag hälsar vi från gamle Sverige. Kram<3

2012-05-21 @ 23:43:12
Postat av: Kusinen med magen ;)

Tänk positivt Nina, det kunde ha varit värre.

Hoppas den avslutades med en god middag och kanske med sällskap av päronen ;)

Kram <3

2012-05-22 @ 06:57:50
Postat av: Nina

Linda, Christian och Wilma: tack så mycket! Hoppas allt är bra med er! :)



Sandra: japp självklart kan det vara värre. Haha bara jag som klagar lite ;). Det blev en god middag med mamma och pappa på kvällen ja :).



Kramar <3

2012-05-22 @ 07:34:57
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: D

Hur vet du att det var Sandra som skrev?

2012-05-23 @ 00:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0