Döda hundar och sura hästar

Halloj halloj!
.
Det är en trött och sliten nina som sitter framför datorn, och dessutom har jag bråttom iväg. Men jag har haft en givande dag med dissektion på hund och även genomgång av häst.
.
I morse när vi tog bussen visste vi inte var vi skulle gå av, men efter att ha listat ut var vi skulle kom vi till ett skumt område i utkanten av kartan. Jag är säker på att det aldrig skulle gå att hitta något liknande i Sverige.
Där mötte en tjej upp oss och visade in oss på rummet där vi skulle få dissekera.
Vi gick fram till hunden och lyfte upp bakbenet, och det väller ut mask! Vita levande små krälande maskar, överallt! Livet som veterinärstudent :P Nej men efter att maskarna hade börjat ramla ner på golvet insåg även han som "ägde" hunden att vi borde ta en annan hund. Så vi fick i alla fall byta.
.
Försökte ta ett kort på dem, men de uppskattade inte att bli fotograferade, så de gömde sig längre in, men om man tittar noga så ser man en liten klump av vita larver i nederkant av såret. Blää!
Den nya hunden var klart bättre! Här visar Ellinor injection in elbow joint.
.
Därefter blev det mot stallarna. Eftersom ingen lärare var där så fick vi faktiskt binda fast hästen (vilket vi inte får annars. Vilket betyder att vi står 6 stycken elever inne hos en argsint lös häst som både sparkas och bitts, bra säkerhetstänk skolan!). Hästen förstod efter ett tag att vi bara skulle hålla på och känna och klämma på den, så då blev den gladare och stod nästan och halvsov mot slutet.
.
Nu måste jag ge mig iväg, filmkväll!
.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0