Vatten är A och O

Halloj!
 
Nu är jag tillbaks på gården Sisyfos igen efter en lugn helg. Valde att hoppa allt från ridning till grillning med goda vänner för att bli frisk för denna vecka. Och det fungerade skapligt bra, känner mig nästan 100% frisk nu :).
 
Har slutat jobbet för idag och alla andra på gården har åkt iväg för olika ärenden, så nu sitter jag helt själv här. Eller jag har en häst en våning ner som jag kan säga hej till här uppifrån. Haha hon gick nu när jag gick ut och skulle ta kort, okej jag är helt ensam! :P
 
Från loftet ner till hästen:
 
Imorse var veterinären här och fortsatte med ultraljuden. Resten av dagen har gått åt till att ge vatten till hästarna. Varannan dag ska alla stora vattenhinkar tömmas och skuras och fyllas på. Det som tog mest tid var ändå att vänta på att den stora vattentunnan på bilen skulle fyllas på.. suck.. lite tröstlöst men men, nu har alla ponnisar friskt gott vatten!
 
Dags för mig och godispåsen att bege sig till soffan och tillbringa resten av eftermiddagen/kvällen där. Jag är verkligen inte en "soff-människa", alla som har umgåtts med mig vet att jag ofta får ryck om jag får sitta still för länge, men när jag jobbar här på dagarna så kan jag ligga i soffan i flera timmar efter. Skönt att kunna slappna av och vara "lat" ibland ;)
 
Kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0