Praktik i regn ger förkylda praktikanter

Hej!
 
Efter några dagar här på gården så kan jag helt klart konstatera två saker, det är tufft att jobba på gård och gud vad jag vill bli häst veterinär nu! 
 
Just nu är det lite snorigt här, både jag och Caroline har åkt på en jobbig förkylning. Och på grund av att jag jobbade idag trots att jag inte kände mig 100% bra så har jag nog lite feber nu. Hoppas det går över till i morgon!  
 
Idag har jag hjälpt till och tömt en ligghall (det är som en jätte stor box som hästarna kan gå in och ut ur som de vill) och därefter fick jag ensam högtryckstvätta allt. Kändes mig först lite häftig när jag gick runt med den där maskinen och allt bara flög iväg Men efter att massa skit (ja ibland bokstavligen) flygit upp och sedan landat i mitt ansikte och hår så kändes det mer.. äckligt :P Men jag fick det rent i alla fall!
 
Arbetsdagen slutade lite senare idag då veterinären kom förbi och gjorde ett undersökning på ett föl. Vi var tvungen att sedera fölet för att sedan kunna sticka in en slang genom ena näsborren. Stackars liten säger jag bara! Den har varit lite hostig så det är bra att få svar på vad det är för fel i alla fall. 
 
Efter en lång dag ute ramlar vi ihop i soffan och rör oss inte ur fläcken för än vi ska stupa i säng.
 
Detta är precis vad jag behöver känner jag :)
 
 
 
 
Jag lyssnar på lungorna på ett av fölen :)
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Elli

Åh högtryckstvätt! Hardcore, blir nästan lite avis (men bara nästan med tanke på allt bajs i ansiktet och håret).
Kram <3

Svar: Haha eller hur ;) Kändes typ som att man gick runt med ett vapen eller nått :P Men som sagt, skiten drog ner det hela lite ;).
Nina

2012-07-12 @ 23:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0