Home again

Halloj!
 
Nu är jag hemma efter första praktik veckan. Vilken härlig vecka det har varit! Jag är så himla nöjd med den här praktiken :) 
Trots att min kropp är helt död så längtar jag tills på måndag redan nu. 
 
Även fast det är fredag den 13e idag började min dag helt perfekt. Caroline och jag fick själva ansvaret för att tempa fölen (en håller i fölet och en tempar), när veterinären kom fick jag ge en häst en spruta i halsen och sedan fick både jag och Caroline testa på att känna inuti en häst. Det känns som att det är den ultimata hästveterinär posén på något sätt :P
 
Hästarna står redo för ultraljuds check, med sina månader gamla fölisar. 
 
Jag försöker känna det som veterinären säger, inte så lätt kan jag säga ;) Jag hoppas ni inte blir äcklade av sådana här detaljer men jag hade föreställt mig en lång trång gång in i hästen, men så fort man kom in öppnade det sig som en jätte ballong där inne, hur häftigt som helst! 
 
Inga kräkreflexer efter den bilden hoppas jag :) För säkerhetsskull lägger jag upp en fin bild på hur det ser ut på vårt loft där vi slappar efter varje arbetsdag:
 
Där ser ni mig utslagen i soffan framför tvn.
 
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0